Onze cases

Hier lees je de verhalen van onze klanten

Klant of partner worden?

Neem vrijblijvend contact met ons op. Digitaal of bij ons op kantoor.

CM showroom vid (Instagram-bericht)

Full service marketing ondersteuning voor Climate Masters

Eind 2023 heeft Climate Masters ons benaderd om hun full-service online marketing te verzorgen. Ze wilden niet alleen meer leads genereren, maar ook de kwaliteit van deze leads verbeteren en hun productassortiment uitbreiden. Daarnaast was er behoefte aan ondersteuning bij websitebeheer, social media beheer, e-mailcampagnes, grafisch design, SEO en vacaturevervulling.

210

Leads per maand

Aan de hand van SEO, Google-, Social media- en mailcampagnes genereren we maandelijks ongeveer 210 SQL (Sales Qualified Leads). Dit zijn aanvragen voor airco's en infraroodverwarming.

25+

Campagnes

Voor Climate Masters zijn we continu in beweging. Dat betekent dat we al onze campagnes a/b testen. Op deze manier weten we precies wat het best werkt!

2.5%

Conversiepercentage Google Ads

We bereiken de juiste doelgroep met al onze Google advertenties. 1 op de 40 bezoekers vult een contactformulier in en daar zijn we trots op.

Resultaten: kwaliteit boven kwantiteit
De campagnes bij Climate Masters laten zien hoe belangrijk communicatie tussen het marketingbureau en de ondernemer is. Hoewel het verleidelijk kan zijn om campagnes met een lage Cost Per Lead (CPL) op te schalen, had dat in dit geval juist verkeerd uitgepakt. Door deze goede communicatie en gezamenlijke keuzes te maken, behaalden we voor Climate Masters niet alleen meer leads, maar ook kwalitatief betere leads, die zorgden voor een hogere winst.

Seizoensgebonden strategie: In de maanden waarin airco’s minder gewild zijn, verlegden we de focus naar infrarood verwarmingspanelen. Ook hier bleek de funnelstrategie effectief, met uitstekende resultaten.

Samen groeien met Climate Masters
De samenwerking met Climate Masters is een mooi voorbeeld van hoe een gerichte en flexibele marketingstrategie kan leiden tot succes. Door nauw samen te werken, strategisch te denken en snel in te spelen op marktveranderingen, hebben we een sterke en duurzame groei weten te realiseren.

De positieve recensie van Climate Masters onderstreept dit succes:

Over het Climate Masters

Climate Masters is dé specialist in duurzame klimaatoplossingen, met een focus op infraroodverwarming, LG-airco’s en monoblock airconditioning. Waarom? Omdat ze zich volledig toewijden aan deze technologieën en niets anders doen. Of je nu particulier bent of een zakelijke klant, Climate Masters helpt je kosten te besparen en te investeren in een duurzame toekomst. Bovendien brengen ze hun showroom direct naar jou op locatie, zodat je hun oplossingen gemakkelijk kunt ervaren en de beste keuze kunt maken voor jouw situatie.

refreshedapples klant social spread b2c b2b marketing wereldwijd internationaal-1

Refreshed Apples: return van €1 op €30

Directeur Groot Aandeelhouder en VP of Sales van Refreshed Apples aan het woord: “Sinds een jaar hebben wij volledig onze marketing inspanningen overgedragen aan Social Spread. Zo draaien zij onder andere voor ons Google, Facebook, Instagram en Marktplaats campagnes. Maar het stopt niet bij enkel adverteren. De heren van Social Spread ondersteunen ons ook op het vlak van SEO, CRO en content creatie. Wij van Refreshed Apples zijn dik tevreden over de kwaliteit van de dienstverlening, de creativiteit en het meedenkend vermogen. Veel dank mannen!”

4.65 mln

Bereik

Op social media en andere locaties op het internet hebben we een bereik van 4.650.000 gerealiseerd, wat heeft geleid tot ruim 77.500 geïnteresseerde websitebezoekers. Het betreft een multi-channel marketingaanpak, verspreid over in totaal 8 verschillende platformen.

40

Campagnes

Tot op heden hebben we voor Refreshed Apples 40 verschillende campagnes gelanceerd op meerdere platformen in meerdere landen. Uiteraard verschuiven we het budget naar de best presterende campagnes.

€500k+

Conversiewaarde

Op het moment dat wij deze case-pagina schrijven hebben we in totaal minstens €500.000 aan gemeten conversiewaarde c.q. extra omzet via de webshop gerealiseerd. Gemiddeld is dit zo'n €50.000 per maand aan extra omzet door de advertentiecampagnes.

Circular tech, limitless value...

Refreshed Apples richt zich op hergebruik van Apple-producten voor de zakelijke markt en het voorkomen van verspilling van kostbare materialen. Ze zijn zeer betrokken bij het milieu en zorgen ervoor dat Apple producten een nieuw leven krijgen.

Als online marketing partner focust Social Spread zich op het aanboren van bestaande en nieuwe, internationale markten zoals in India. Tevens zijn wij bezig met het uitdiepen van de markt in Europa en Amerika. Daarnaast heeft Refreshed Apples ons in de hand genomen om  een nieuw CRM systeem op te zetten voor o.a. optimale opvolging en e-mailmarketing.

Tenslotte ondersteunen wij Refreshed Apples op het gebied van zoekmachine-optimalisatie (SEO), CRO (conversie-optimalisatie), content creatie en LinkedIn messaging campagnes.

Over Refreshed Apples

Refreshed Apples is een internationale speler binnen het domein van gereviseerde Apple (en non-Apple) devices. Met haar verschillende dochterondernemingen en strategische relaties kent Refreshed Apples de markt van binnen en buiten en heeft zij een sterke arm op zowel lokaal als continentaal niveau.

Kleverlaan Case

Vacaturecampagnes Kleverlaan Autoschade

Auto- en schadebedrijf Kleverlaan kwam bij ons met een vraag over het vinden van medewerkers voor meerdere functies. In de periode dat wij ons kantoor in Limmen hadden, waren zij onze overburen! Voor ons dus een bekende. Al snel vervulden we aan de hand van Social Media vacaturecampagnes de twee open plekken. Zo kregen we de opdracht om toppers te zoeken voor weer twee nieuwe functies.

20

20 sollicitanten

Via Facebook en Instagram zijn we op zoek gegaan naar de doelgroep. De aanvragen stroomden snel binnen en na 20 sollicitanten hebben we de campagne gepauzeerd.

2

2 vacatures vervuld

De grote lijst aan sollicitanten bracht Kleverlaan in een mooie positie. Na meerdere sollicitaties  zijn allebei de functies nu ingenomen door een topper! En dat in een markt waarbij het erg lastig is om aan goed personeel te komen!

1

In één maand tijd

We begonnen de campagnes met het ontwikkelen van sterk videomateriaal. Toen dit beschikbaar was, hebben we A/B testen gemaakt van de tekst gemaakt en binnen 1 maand bleek de campagne een succes!  

Beeldmateriaal is bepalend

Gezamenlijk met onze videograaf hebben wij een campagnevideo gemaakt waarin we de nadruk hebben gelegd op de ontzettend leuke sfeer die er in dit familiebedrijf hangt. De video’s brachten een mix van gezelligheid, expertise en verantwoordelijkheid over. Dit bleek een succesformule. Binnen een maand kwamen er 20 aanvragen binnen via het Facebookformulier! Daarbij stuurden we een deel van de geïnteresseerden door naar de website waar zij direct contact op hebben genomen met Kleverlaan. 

Nu zijn we een paar maanden verder en de vacatures zijn nog steeds gevuld. Uit de aanmeldingen zijn er twee topkandidaten aangetrokken die ongetwijfeld ontzettend op hun plek zijn bij Kleverlaan.

Aanpak van Social Spread

Door gebruik te maken van een A/B test bij de social media tekst, kregen wij een goed beeld over wat er voor deze doelgroep werkt. We merkten dat lange, informatieve teksten vooral goed presteerden bij retargeting. De korte, humoristische en sfeeromschrijvende teksten zorgden bij de koude doelgroep voor conversies. Interessante data dus! 

Wij zetten deze lijn in elk geval door. Zeer waarschijnlijk blijft Kleverlaan groeien in personeel dus kunnen wij de ondersteuning op dat gebied doorzetten. Daarbij hebben we nu ook de eerste fotoshoot op locatie mogen doen zodat we de social media een boost kunnen geven… wordt dus vervolgd!

Over Kleverlaan Limmen

Kleverlaan Limmen is een full-service autobedrijf in Limmen. Je kunt bij hen terecht voor de aankoop van een occasion, het onderhoud of schadeherstel van je auto of truck, leasing en bandenopslag. Kleverlaan wordt gewaardeerd om de persoonlijke service en uitgebreide expertise in zowel de verkoop als het onderhoud van voertuigen. 

social spread kennemer theater (1)

Social Media campagnes voor het Kennemer Theater

Vanaf oktober 2023 kregen wij de opdracht om Social Media advertenties voor het kennemer te draaien. Voor de Noord-Hollanders is dit ongetwijfeld een bekende, voor andere lezers: Het Kennemer Theater is een theater en cultuurcentrum in Beverwijk. Het biedt een breed scala aan podiumkunsten. Denk aan: toneel, cabaret, muziek, dans en jeugdvoorstellingen.

50+

50+ campagnes

Via Facebook en Instagram ontwikkelen we maandelijks 3-5 campagnes gericht op de verkoop van de voorstellingen. We hebben beschikking tot het allerleukste beeldmateriaal!  

€8,29

Kosten per verkoop

De gemiddelde kosten per verkoop ligt op €8,29. Dat betekent dat we voor €100 ongeveer 12 bestellingen realiseren! Vaak zijn dit natuurlijk meerdere tickets tegelijk. 

750+

Nieuwsbriefinschrijvingen

We hebben de social media campagnes ook ingezet om het e-mailbestand van het kennemer theater aan te vullen. Door o.a. Black Friday acties hebben we ruim 750 nieuwe inschrijvingen gerealiseerd!

Wat doen we voor het Kennemer Theater?

Inmiddels zijn we 50+ campagnes verder en is de opdracht uitgegroeid tot een prachtige samenwerking waarbij we voor 3-5 voorstellingen per maand een advertentiecampagne optuigen. We bespreken een budget en de looptijd, vervolgens doen we onderzoek naar de doelgroep.

Aan het einde van de campagne hebben wij overzichtelijk in beeld hoeveel weergaven, websitebezoekers, toevoegingen aan winkelmandjes en verkopen er hebben plaatsgevonden. Zo is het voor het Kennemer Theater duidelijk of het de investering waard was.

De grote zaal van het Kennemer Theater Beverwijk

Aanpak van Social Spread

E-mailcampagnes
Om succesvolle e-mailcampagnes te draaien willen we een zo groot mogelijk e-mailbestand. Vervolgens ontwikkelden en verstuurden we e-mailcampagnes. Denk aan een Alarm Sale op de eerste maandag van de maand en het uitdenken van Black Friday acties. 

Om het e-mailbestand aan te dikken hebben we via social media meerdere campagnes gedraaid. De meest succesvolle campagne heeft 751 nieuwsbriefinschrijvingen gerealiseerd voor €0,75 per inschrijving! 

Data is de sleutel
Door de vele campagnes die wij voor het Kennemer Theater draaien, krijgen wij een steeds beter beeld waar de theaterliefhebber goed op reageert. Waar we eerst veel met afbeeldingen en statische beelden werkten, werken we nu vooral met video’s. Ondertitelde video’s werken nog beter! 

Strategie- en resultatenbesprekingen
Eens in de 1 á 2 maanden komen we samen om de resultaten uitgebreid te bespreken. Zo proberen we maximaal betrokken te blijven. Vaak ontstaan er dan weer nieuwe ideeën voor Social Media of mailcampagnes. Zo niet, dan was het goed moment om onder het genot van een kop koffie en vaak een gebakje de samenwerking aan te scherpen.

Over het Kennemer Theater

Het Kennemer Theater in Beverwijk is een bruisend cultureel centrum waar bezoekers kunnen genieten van een breed scala aan voorstellingen. Van toneel en cabaret tot muziek en dans, het theater biedt een podium voor zowel bekende artiesten als opkomende talenten. Met een intieme sfeer, moderne faciliteiten en een gevarieerd programma is het Kennemer Theater de perfecte plek voor een avondje uit. Of je nu houdt van meeslepende drama’s, lachwekkende komedies of indrukwekkende concerten, hier is altijd iets te beleven dat je zal verrassen en inspireren.

sparco racing fashion klant social spread succesvol adverteren b2c webshop (2)

Sparco: een ROAs van €35 terug op elke euro

Directeur Sparco Fashion NL: "Social Spread heeft ons geholpen met het online adverteren voor onze webshop. Het gaat inmiddels erg goed en zal Social Spread daarom zeker aanraden."

2.1 mln

Bereik

Op social media hebben we een bereik van 2.100.000 gerealiseerd, wat heeft geleid tot ruim 25.000 websitebezoekers. 

62

Campagnes

Tot op heden hebben we voor Sparco 62 verschillende campagnes gelanceerd op meerdere platformen. Uiteraard verschuiven we het budget naar de best presterende campagnes.

~€223k

Extra omzet

Tot op heden hebben we in totaal ruim €223.000 aan extra omzet via de webshop gerealiseerd. Gemiddeld is dit zo'n €10.000 per week aan extra omzet door de advertentiecampagnes.

Laat die motor maar draaien...

Voor Sparco Fashion NL zijn we aan de slag gegaan met het promoten van het gehele schoenenassortiment op social media en Google. Vanaf het allereerste moment zijn wij aan boord gekomen bij Sparco Fashion NL en samen zijn we nog steeds aan het groeien. Maandelijks gaat het marketingbudget omhoog waarbij de ROAS gelijk blijft.

Een succesformule! Omdat de klant zo tevreden is met Social Spread heeft het team weekendkaarten gekregen voor de Grand Prix van Zandvoort 2021. Samen met de klant zaten wij in het zonnetje op de tribune van een geweldige race te genieten. Altijd leuk zo'n uitnodiging van een tevreden klant. Nog leuker is de persoonlijke klantrelatie en natuurlijk de goede resultaten. Want Sparco krijgt momenteel voor elke €1 besteed aan advertising tussen de €10 en soms wel €35 terug. Dat is een motor die zo hard mogelijk mag draaien!

Over Sparco

Sparco: een Italiaanse raceshop. De geschiedenis van Sparco wordt gekenmerkt door onderzoek, ontwikkeling en innovatie. Het bedrijf in Volpiano (Turijn) werd in 1977 opgericht met als doel de veiligheid van de bestuurder te verbeteren door de productie van hoogwaardige materialen en heeft zijn missie nooit verraden. Sparco heeft kleding en accessoires gemaakt voor hoogwaardige raceauto’s die het merk wereldberoemd hebben gemaakt. Vandaag de dag is Sparco aanwezig op 3 continenten met 5 vestigingen.

bouwbedrijf klant social spread succesvol nieuwe project door adverteren-1

S&P Bouw: 21 contactaanvragen p/m

Bouwbedrijf S&P Bouw heeft Social Spread in de hand genomen om te zorgen voor meer offerteaanvragen voor bouwprojecten. Aan de hand van zoekmachine advertenties hebben wij onderstaande resultaten weten te behalen en vullen wij nog steeds maandelijks de agenda met afspraken.

411

Ingevulde contactformulieren

In totaal zijn er zo'n 411 geïnteresseerde mensen geweest die via één van onze advertenties op de website een contactformulier van S&P Bouw hebben ingevuld.

4.9%

Click-through-rate

Gemiddeld klikt 4,9% van de mensen die de advertentie voorbij zien komen door naar de website van S&P Bouw.

17-62 mln

Potentiële dealwaarde

Op basis van het ingevulde contactformulier, met daarin de budgetindicaties, is berekend dat de potentiële dealwaarde die via de website in de periode van adverteren zijn binnengekomen uitkomt op €17 miljoen tot €62 miljoen.

De bouw van een lange-termijn samenwerking...

Met S&P Bouw zijn wij een samenwerking aangegaan, waarbij de focus primair ligt op Google campagnes. Social Spread kan daarmee beschouwd worden als de in-house marketingafdeling van S&P Bouw. Beide partijen hebben deze overeenkomst afgesloten omdat er wederzijds veel vertrouwen heerst en er op lange termijn een sterke samenwerking in het verschiet ligt. Dat laatste is inmiddels werkelijkheid geworden en de samenwerking zal, als het aan beide partijen ligt, nog jaren door renderen! Hierboven een greep uit de advertentieresultaten.

S&P Bouw

S&P Bouw is een expert in verbouw, renovatie, restauratie en bouwkundige & interieurprojecten. Ze bedienen een breed scala aan klanten, waaronder particulieren, bedrijven, zorginstellingen en projectontwikkelaars. S&P's aanpak is transparant, met duidelijke offertes en deskundig advies. Ze streven naar kostenbeheersing, tijdige oplevering en perfectie in elk detail. Met twintig jaar ervaring heeft S&P Bouw een indrukwekkend portfolio opgebouwd, getuige van hun toewijding aan kwaliteit.

645650924fc9f03e6af67fdd_GIVVER98765463435211

GIVVER: een vliegende start van de app!

Eigenaar van GIVVER: "Ik kan deze jonge fijne club aanbevelen. Social spread heeft ons geholpen met een vliegende start van de app GIVVER."

1.1 mln

Bereik

Op social media hebben we 1.100.000 mensen bereikt uit de doelgroep van GIVVER.

€2,96

Cost Per Mille

Voor elke 1.000 mensen die wij uit de doelgroep bereikten met advertenties bedroegen de kosten gemiddeld €2,96.

1.942

App downloads

Bijna tweeduizend geïnteresseerde mensen uit de doelgroep van GIVVER hebben de app gedownload en zich geregistreerd als gebruiker.

Een user-base vanaf scratch...

Medio september 2020 sloegen GIVVER en Social Spread de handen ineen, om ervoor te zorgen dat de gloednieuwe lootjes-trekken app de eerste gebruikers kon realiseren. En dat is gelukt! Binnen twee maanden waren er, met een beperkt budget, al bijna 2000 nieuwe gebruikers gerealiseerd. De samenwerking zal in de toekomst ook vervolgd worden om GIVVER de echte nummer 1 te maken binnen de markt.

Over GIVVER

GIVVER is dé innovatieve app die je helpt om alle belangrijke data zoals verjaardagen, feestdagen en jubilea overzichtelijk bij te houden. Speciaal voor festiviteiten zoals Sinterklaas of Kerst biedt de app de mogelijkheid om groepen te vormen, lootjes te trekken en het winkelen te vereenvoudigen door direct vanuit de app cadeaus te bestellen. Daarnaast kunnen gebruikers hun persoonlijke verlanglijstjes invoeren en delen, zodat het geven en ontvangen van het perfecte cadeau nog nooit zo eenvoudig was.

chef maison klant social spread

Chef Maison: agenda helemaal volgeboekt!

Founders van Chef Maison: "Wij hebben door de inzet van Social Spread zichtbare verbetering gezien in de conversie van onze webcampagnes. In het proces was het verder heel duidelijk wat we konden verwachten, en wat er van ons verwacht werd. Fijne samenwerking!"

350.000

Bereik

Op social media hebben we 350.000 mensen bereikt uit de doelgroep van Chef Maison.

2.312

Websitebezoekers

Ruim tweeduizend geïnteresseerde mensen uit de doelgroep van Chef Maison zijn naar de website gegaan na het zien van een advertentie.

9%

Click-through rate

Gemiddeld klikt 9% van de mensen uit de doelgroep die de advertentie voorbij zien komen door naar de website van Chef Maison.

Chef Marketing is aan zet...

Chef Maison biedt de beste private chefs een podium om mensen een geweldige avond te bezorgen. De doelstelling van de samenwerking tussen Social Spread en Chef Maison is het realiseren van meer traffic en boekingen op het platform van Chef Maison. Hiervoor hebben wij Google en Facebook campagnes opgezet die wij dagelijks monitoren en optimaliseren. Uiteindelijk is Chef Maison in de maand december helemaal volgeboekt!

Over Chef Maison

Chef Maison is hét platform waar top privéchefs samenkomen om culinaire liefhebbers een onvergetelijke avond te bezorgen. Duik in hun community van gepassioneerde thuiskoks, ontdek hun expertise en laat je verrassen door de unieke dinerervaringen die ze bieden, perfect afgestemd op diverse speciale gelegenheden.

lederweb lute lederwaren klant social spread

Lederweb: samenwerking van 3 jaar & counting!

Eigenaar van Lederweb aan het woord: "Social Spread heeft ons geweldig geholpen met zowel het creëren van onze webshop en online adverteren om van Lederweb een succes te maken. Gedreven en ambitieuze partij. Zeer positieve samenwerking!"

2 mln

Bereik

Op social media en Google hebben we, op het moment dat we deze tekst schrijven, ruim 2 miljoen mensen bereikt uit de doelgroep van Lederweb. Met de combinatie van een aantal slimme bekendheid- en verkoopcampagnes worden er elke maand duizenden geïnteresseerde mensen naar de webshop gestuurd.

€25.000+

Extra omzet

Tot op heden hebben we in totaal ruim €25.000 aan extra omzet via de webshop gerealiseerd, dat met een ROI van €1 op €8. Dus elke €1 die in een advertentie wordt geïnvesteerd komt gemiddeld weer 8x terug. Dat is al een mooie investering voor deze klant, maar natuurlijk is voor ons de uitdaging om die €8 nog flink verder te laten stijgen! Daarom overleggen we maandelijks de resultaten en plannen voor de komende maand.

€5,60

Kosten per aankoop

Gemiddeld kost het €5,60 om een nieuwe aankoop te realiseren voor de webshop via Google Ads. En naast dat je direct een aankoop bij kunt schrijven, is het natuurlijk de kunst om er herhaalaankopen van te maken met o.a. retargeting en e-mail campagnes. Immers kun jij met de contactgegevens die met achterlaat bij de bestelling je eigen publiek opbouwen, die je vervolgens altijd gratis weer een actie kunt toesturen.

Nieuw merk in de markt zetten...

Eind 2020 kwam Lute Lederwaren naar Social Spread toe met het verzoek om mee te werken aan het in de markt zetten van een nieuw label. Dit nieuwe label zou volledig los moeten staan van de naam Lute Lederwaren en is meer gericht op kleine lederwaren. Een samenwerking die begon aan de tekentafel, om tot een pakkende merknaam, uitstraling en logo te komen. Vervolgens is er hard gewerkt aan het opzetten van een gloednieuwe webshop. Om zoveel mogelijk (relevant) websiteverkeer en uiteindelijk aankopen te realiseren, zijn wij vervolgens overgegaan tot adverteren op Google, Facebook en Instagram. Dit was dusdanig succesvol dat Lederweb voor elke €1 aan advertenties besteed er weer €5 tot €8 euro aan extra omzet in het laatje kon schuiven. Met andere woorden: een lucratieve investering. Tot op de dag van vandaag werken Lederweb en Social Spread in een stijgende lijn en in wederzijdse tevredenheid samen.

Over Lederweb

Lederweb, van moederbedrijf Lute Lederwaren (opgericht in 1991), is een specialist in lederwaren zoals tassen, portemonnees en riemen. Oorspronkelijk verkocht op markten, bieden we nu een steeds vernieuwende online collectie aan. Met jarenlange ervaring garanderen we een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en hechten we veel waarde aan service en klanttevredenheid.

kennemer theater beverwijk (400 x 300 px) (3)

PackControl: geautomatiseerd in gesprek komen

Directeur van PackControl aan het woord: "Leuke en goede club om mee te werken! Net met de LinkedIn campagne gestart en gelijk al elf afspraken in de pocket."

877

Nieuwe connecties

Middels de outreach campagne op LinkedIn is het netwerk van de vertegenwoordiger van PackControl inmiddels gegroeid met 877 nieuwe, relevante connecties.

652

Gesprekken

Met behulp van onze campagne op LinkedIn, komt de vertegenwoordiger van PackControl automatisch in gesprek met mensen uit de doelgroep.

30+

Actieve SQLs

Een Sales Qualified Lead is voor PackControl veel waard, aangezien een deal een lange-termijn samenwerking betekent bij relatief grote bedrijven in de retailsector.

B2B markt aanboren door strategische connecties...

Sinds het begin van onze samenwerking hebben wij bij Social Spread de missie omarmd om PackControl te verbinden met haar essentiële B2B doelgroep. We begrijpen de unieke waarde die PackControl biedt en hebben ons ingezet om deze boodschap over te brengen aan een breed en divers publiek.

Onze aanpak is zowel gericht als persoonlijk. We benaderen logistiek managers die op zoek zijn naar efficiëntie, bedrijfseigenaren die streven naar optimalisatie, en organisaties van verschillende groottes, van dynamische MKB-bedrijven tot gevestigde grootzakelijke spelers.

De kracht van onze samenwerking ligt in het begrijpen en benutten van de unieke eigenschappen van PackControl. Door onze gecombineerde inspanningen hebben we niet alleen de zichtbaarheid van PackControl vergroot, maar ook waardevolle connecties gecreëerd die resulteren in duurzame zakelijke relaties.

Over PackControl

PackControl is dé specialist in geautomatiseerd emballagebeheer. Met hun geavanceerde software vervang je traditionele Excel-beheer en krijg je volledige controle over herbruikbare verpakkings-items en pooling-items. Of je nu te maken hebt met EPS, CHEP, IPP of andere poolingbedrijven, PackControl automatiseert zelfs de meest complexe processen, waardoor je efficiëntie en nauwkeurigheid in je verpakkingsregistratie verhoogt.

silent disco klant social spread b2c marketing-1

Silent Disco: digitale groei & B2B succes

In oktober 2022 bundelden wij onze krachten met Silentdisco.nl, een marktleider in silent disco koptelefoons, met als doel hun online zichtbaarheid te vergroten en groei te stimuleren via Google Ads. Onze gezamenlijke missie: merkbekendheid versterken, leads genereren en verkoop stimuleren, eerst gericht op B2C en later succesvol uitbreidend naar B2B.

14.7%

Click-through-rate

Door gebruik te maken van zeer relevant advertentiemateriaal en slechts getoond te worden bij de correcte zoekwoorden, hebben we het voor elkaar gekregen om een Click Through Rate van gemiddeld 14.7% te behalen. Een zeer mooi resultaat! 

500+

Contactaanvragen

Via de Google advertenties hebben ruim 500 geïnteresseerden contact opgenomen met Silent Disco via telefoon, e-mail of het invullen van een contactformulier. 

20.000+

Websitebezoekers

De Google advertenties zijn ruim 235.000 keer getoond, wat geresulteerd heeft in meer dan 20.000 geïnteresseerde bezoekers op silentdisco.nl.

Marketingaanpak gereviseerd...

Bij aanvang waren er al Google Ads campagnes actief. We analyseerden deze data en ontwikkelden een vernieuwde advertentiestrategie, ondersteund door grondig zoekwoordonderzoek. Voor de B2B-markt creëerden we specifieke landingspagina's en campagnes, wat resulteerde in waardevolle leads voor Silentdisco.nl. Regelmatige teamvergaderingen zorgden voor continue optimalisatie en aanpassingen.

In slechts zes maanden genereerden we meer dan 500 aanvragen via Google Ads voor Silentdisco.nl, een trend die aanhoudt.

Onze samenwerking met Silentdisco.nl blijft evolueren. We blijven nieuwe kansen verkennen en strategieën verfijnen voor blijvend succes in zowel B2C als B2B.

Over Silent Disco

Silentdisco.nl, met 20 jaar ervaring, levert hoogwaardige draadloze hoofdtelefoons voor evenementen, ondersteund door een deskundig en creatief team. Met een indrukwekkende voorraad van 20.000 hoofdtelefoons en uitgebreide faciliteiten, streven ze ernaar om Silent Disco vreugde te verspreiden in Nederland en daarbuiten.

renovlies klant social spread online adverteren schilder behang bedrijf-1

Renovlies: van website naar offerte-aanvragen

Voor Renovlies Dutch hebben wij gezamenlijk als doelstellingen afgesproken om maandelijks zoveel mogelijk ingevulde contactformulieren te realiseren. Daarvoor moesten de kosten niet al te hoog komen te liggen.

€3,80

Kosten per 1.000 weergaven (CPM)

Op social media hebben we voor elke €3,80 aan advertentiekosten 1.000 mensen binnen de doelgroep bereikt met relevante advertenties.

5,5%

Click-trough-rate

Gemiddeld klikt 5,5% van de mensen uit de doelgroep die de advertentie voorbij zien komen door naar de website van Renovlies Dutch.

€15

Kosten per offerte-aanvraag

Gemiddeld werd er voor elke €15 uitgegeven aan advertentie campagnes een offerte-aanvraag via de website ingediend.

Spread that paint...

Renovlies Dutch hebben wij online op de kaart gezet. Als één van onze eerste grote projecten mochten wij een website bouwen voor dit renovlies-/schilderbedrijf. Na het bouwen van deze website, waar zeer positief op is gereageerd, zijn wij doorgegaan met het adverteren op social media. Alhoewel het normaal gesproken nogal een uitdaging kan zijn om een nieuw bedrijf met een nieuwe website krachtig in de markt te zetten, is het gelukt om genoeg aanvragen per maand te realiseren. Dit duurt vaak even, voordat de doelgroep bekend is met de nieuwe naam, de nieuwe website goed geïndexeerd wordt en de campagnes zijn opgewarmd. Toch hebben wij, via Instagram en Facebook, ervoor kunnen zorgen dat er een constante stroom van relevante bezoekers naar de website zijn gegaan, na het zien van één van de advertenties. Een zeer leuke samenwerking met een mooi bedrijf, wat heeft gezorgd voor nieuwe business voor Renovlies Dutch. Terugkijkend op een positieve eerste samenwerking, wordt er gesproken over een passend vervolg.

Over Renovlies

Renovlies Dutch is een gespecialiseerd renovlies- en schilderbedrijf. Met een nieuwe, positief ontvangen website en effectieve social media campagnes via Instagram en Facebook, hebben we hun online aanwezigheid versterkt, wat heeft geleid tot een gestage stroom van relevante bezoekers en aanvragen.

Waar mogen wij jou mee helpen?

marketing succes adverteren webshop bestellingen verkopen
Online marketing
Laat ons je gids zijn in deze digitale reis en samen ongekende resultaten behalen.
website laten maken goedkoop seo uitbesteden betaalbaar
Website & SEO
Ga voor een responsieve, converterende website en zet jouw verhaal krachtig in de markt. En zorg dat je door de juiste mensen wordt gevonden, door SEO optimalisatie.
social media marketing succes profiel engagement netwerk linkedin instagram facebook
Social media
Maximaliseer je impact op social media met Social Spread's effectieve aanpak.